سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوتبال
 
قالب وبلاگ

رای کمیته انضباطی در مورد پرونده شکایت دایی از فدراسیون فوتبال اعلام شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود در خصوص پرونده شکایت علی دایی از این فدراسیون را اعلام کرد.


  بر اساس این رای فدراسیون فوتبال موظف شده است از تاریخ برکناری علی دایی از تیم ملی تا عقد قرارداد وی با تیم فوتبال پرسپولیس رقمی را به عنوان دستمزد به این مربی پرداخت کند.

 علی دایی پیش از مسابقات مقدماتی جام جهانی با فدراسیون فوتبال قراردادی سه ساله امضا کرد که پس از یکسال وی از سمت سرمربیگری تیم ملی برکنار شد. دایی طبق صورتجلسه‌ای که در فدراسیون فوتبال موجود است به میزان یکسال از مبلغ قرارداد خود صرفنظر کرده اما طبق شکایتی به فدراسیون فوتبال خواستار مابقی مطالبات خود شده است.

 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از بررسی ابعاد مختلف این پرونده در نهایت رای نهایی خود را اعلام کرد. براین اساس فدراسیون فوتبال موظف شد رقمی که با احتساب دوره برکناری دایی از تیم ملی تا حضورش در تیم پرسپولیس تعیین می شود را به این مربی پرداخت کند. دایی 9 ماه پس از جدایی از تیم ملی به تیم پرسپولیس پیوست.

 عباس روغنی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن تایید این خبر اظهار داشت: کمیته انضباطی هنوز رقمی را برای پرداخت مطالبات دایی مشخص نکرده و این مبلغ پس از تعیین مدت قرارداد وی مشخص خواهد شد.

 روغنی تصریح کرد: طرفین این پرونده شامل؛ فدراسیون فوتبال و علی دایی مجازند به رای صادره اعتراض کنند که در این صورت پرونده در شورای استیناف رسیدگی خواهد شد.

 مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال  تاکید کرد به منظور پرهیز از هرگونه شائبه و اتهام جانبداری از طرفین این پرونده از اظهارنظر در این خصوص خودداری می کند.
 


[ یکشنبه 89/3/30 ] [ 3:38 عصر ] [ علیرضا جهانبخشی ]

     تحلیل کلی لیگ برتر


     آمار کلی لیگ

     ترین ها(تیمی)

     آمار هفتگی لیگ

     ترین ها(هفتگی)


[ یکشنبه 89/3/30 ] [ 3:37 عصر ] [ علیرضا جهانبخشی ]

قانون کارت زرد در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2010 تغییر کرد

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با هدف کاهش احتمال غیبت بازیکنان بزرگ در مسابقه فینال جام جهانی 2010، قانون کارت زرد در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها را تغییر داد.


  "میشاییل بالاک" آلمانی در جام جهانی 2002، "آلساندرو کاستاکورتا" ایتالیایی در جام جهانی 1994 و "کلودیو کانیگیا" آرژانتینی در جام جهانی 1990 از معروف ترین بازیکنانی هستند که فینال این بازی ها را به دلیل دریافت کارت زرد دوم در مرحله نیمه نهایی از دست دادند.
 از این رو فیفا برای مسابقات امسال تصمیم گرفته است قانون کارت زرد دوم را فقط تا پایان مرحله یک چهارم نهایی اجرا کند بدین ترتیب بازیکنان فقط در صورتی که دو کارت زرد یا یک کارت قرمز مستقیم در مرحله نیمه نهایی دریافت کنند، از حضور در بازی فینال محروم خواهند شد.
 این در حالیست که در گذشته یک بازیکن ممکن بود با داشتن یک کارت زرد در مراحل قبلی، وارد نیمه نهایی شود و در این مرحله نیز با دریافت یک کارت زرد دیگر، بازی فینال را از دست بدهد.
 "ماریوس اشنایدر" سخنگوی فیفا در این باره گفت: فیفا قصد دارد به بهترین بازیکنان شانس بازی در فینال را بدهد. این مسئله اولین بار بعد از محرومیت بالاک مورد بررسی قرار گرفت.
 هواداران فوتبال انگلیس حتما قانون قبلی را به خاطر اشک های "پل گاسکوئین" در نیمه نهایی جام جهانی 1990 مقابل ژرمن ها بعد از گرفتن کارت زرد دوم، به خوبی به یاد دارند.
 گرچه انگلیس در نهایت مغلوب آلمان شد اما اشک های گاسکوئین که ممکن بود فینال را از دست بدهد، خاطره آن جام را برای همیشه در ذهن ها باقی گذاشت.
 با وجود این قانون کارت قرمز همچنان پا برجا است و کمیته انضباطی فیفا بسته به شدت خطا، می تواند بازیکن را در صورت دریافت کارت قرمز یک جلسه یا بیشتر محروم کند.
 بر همین اساس یک بازیکن در صورت دریافت کارت قرمز حتی قبل از مرحله نیمه نهایی ممکن است شانس بازی در فینال را از دست بدهد.
 مسابقات جام جهانی 2010 تا اینجا شاهد عملکرد خوبی از سوی داوران بوده است گرچه آلمان از اخراج "میروسلاو کلوزه" در بازی مقابل صربستان به دلیل دریافت کارت زرد دوم ابراز ناراحتی کرده و آمریکا اعتقاد دارد، به خاطر اشتباه داور یک گل مسلم را در جریان تساوی 2 بر 2 مقابل اسلوونی از دست داده است.


[ یکشنبه 89/3/30 ] [ 3:36 عصر ] [ علیرضا جهانبخشی ]

درخواست 300 میلیونی پرسپولیس از فولاد برای رضایتنامه کلاه‌کج و آرفی

باشگاه پرسپولیس برای صدور رضایتنامه کلاه‌کج و آرفی 300 میلیون تومان از باشگاه فولاد خوزستان خواسته است.


 باشگاه فولاد خوزستان برای جذب عادل کلاه کج و اشپیتیم آرفی با پرسپولیس وارد مذاکره شد اما مبلغ رضایتنامه ای که پرسپولیس برای صدور رضایتنامه از فولاد خواسته مسئولان این تیم خوزستانی را از ادامه مذاکرات منصرف کرده است.

 مسعود رضاییان معاون باشگاه فولاد  در این باره عنوان کرد: باشگاه پرسپولیس برای صدور رضایتنامه این دو بازیکن 300 میلیون تومان می خواهد و این مبلغی است که باشگاه فولاد حاضر به پرداخت آن نیست و احتمالا از جذبشان منصرف شویم. وقتی باشگاه این دو بازیکن را در لیست مازاد قرار می دهد درخواست چنین مبلغی زیاد است.

 وی افزود: دیروز مذاکراتی با حقی داشتیم که نتوانستیم او را راضی کنیم. نمی خواهیم با عجله بازیکن جذب کنیم و جو یکدستی که اکنون تیم دارد را بر هم بزنیم. برای تقویت تیم نیاز به مهاجم و هافبک داریم که به زودی این نقاط را هم ترمیم می کنیم.

 


[ یکشنبه 89/3/30 ] [ 3:33 عصر ] [ علیرضا جهانبخشی ]

توقف دوباره مردان کاپلو

انگلیس در دومین بازی خود در جام جهانی 2010 نیز طعم برد را نچشید.


  انگلیس که به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی نوزدهم راهی آفریقای جنوبی شده بود، در دومین دیدار خود در جام جهانی 2010 برابر الجزایر با تساوی بدون گل متوقف شد.

 مردان فابیو کاپلو که در روز نخست بازی ها در گروه سوم رقابت های جام جهانی برابر آمریکا با تساوی یک بر یک به کار خود پایان داده بودند، در بازی برابر الجزایر نیز از رسیدن به هر 3 امتیاز بازی محروم ماندند تا سرنوشت صعودشان از این گروه به روز آخر و بازی برابر اسلونی کشیده شود.

 قضاوت مسابقه در ورزشگاه گرین پوینت شهر کیپ تاون به عهده روشن ایرماتف از ازبکستان بود. او در طول بازی یک بار به بازیکنان هر دو تیم کارت زرد خود را نشان داد.

 در سومین مسابقه گروه C جام جهانی آفریقای جنوبی، آمریکا و اسلوونی با تساوی 2 - 2 به کار خود پایان داده بودند.

در جدول گروه سوم رقابت های جام جهانی پس از اسلوونی 4 امتیازی، انگلیس و آمریکا با 2 و الجزایر با یک امتیاز ایستاده اند.

 
 


[ شنبه 89/3/29 ] [ 12:37 عصر ] [ علیرضا جهانبخشی ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 164738

گریزون

  • مهم نیوز