سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوتبال
 
قالب وبلاگ

مجسمه مسیح نجات دهنده

مجسمه ی مسیح نجات دهنده - برزیل

مجسمه حضرت مسیح با ارتفاعی در حدود 38 متر در بالای کوه “کورکووادو” شهر ریودوژانیرو واقع شده است. این مجسمه نمادی از عشق حضرت مسیح به مردم میباشد که در کشور پرتقال به “کریستو” مشهور است. بر طبق روایات مورخان پرتقالی این مجسمه در قرن شانزدهم و توسط مجسمه ساز فرانسوی به نام “پل لاندوسکی” با بتنی خاص و انعطاف پذیر ساخته شده است. هر ساله توریست های زیادی به برزیل سفر میکنند تا مجسمه ی باشکوه حضرت مسیح را –بخصوص در غروب خورشید- از نزدیک مشاهده کنند.

بیشتر

مجسمه زئوس

مجسمه زئوس المپیا

مجسمه زئوس با ارتفاعی در حدود 12 متر (39 پا) یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان به شمار می آید که هرودوت، مورخ معروف یونانی آن را در فهرست خود آورده است. بنا به گفته ی وی، این مجسمه در 150 کیلومتری غرب آتن و در معبدی در شهر المپیا واقع شده بود. المپیا شهری در کشور یونان میباشد که اولین بازی های المپیک در آنجا جشن گرفته میشده. مجسمه ی زئوس توسط پیکر تراش یونانی با نام فیدیاس _سازنده ی مجسمه ی آتنا در پارتونون_ و به افتخار پادشاهی خدایان یونانی ساخته شده است. این مجسمه مدت ها به عنوان معروف ترین مجسمه ی یونان بشمار می رفت. جنس مجسمه از عاجی بود که رویش را روکشی از طلا احاطه کرده بود . مردمانی که زئوس را در قرن دوم قبل از میلاد دیده بودند وی را چنین توصیف کرده اند : زئوس نشسته بر تختی حیرت انگیز از چوب سدر است که با آبنوس، طلا و سنگ های قیمتی و عاج فیل تزیین داده شده. در طرف راست او نشانی از پیروزی و در طرف چپش عصایی سلطنتی قرار دارد که با فلزات و جواهرات قیمتی آراسته شده است که روی آن عقابی خودنمایی میکند.

بیشتر

ایــاصوفیه

ایــاصوفیه

ایاسوفیه از زیباترین بناهای ساخت دست انسان ها میباشد که در طول اعصار متمادی از بلاهای طبیعی و غیر طبیعی جان سالم به در برده است . در سال 360 میلادی بنایی توسط کنستانتین ساخته شد که به کلیسای حکمت مقدس شهرت یافت و تا سال 404 میلادی که خشم اوباش آن را به ویرانی نکشانده بود ، بعنوان کلیسای جامع مورد استفاده قرار میگرفت . با این وجود یک سال بعد و در سال 405 میلادی بنایی باشکوه تر و بزرگتر از قبل توسط تودوسیوس دوم جایگزین کلیسای قبلی شد . همچنین در طول قرون مختلف قسمت هایی نیز به این بنا اضافه شده که از آن جمله میتوان به هشت ستونی که ” نروستین ” از بعلبک همراه با خود به قسطنطنیه آورد اشاره کرد . این بنــــا مدتها بعنوان یکی از بزرگترین کلیساهای جامع جهان بشمار میرفت تا اینکه زلزله ای مهیب گنبد بزرگ و زیبای آن را فروانداخت . در پی این حادثه دولــــــت بیزانس از معمار معروف آن زمان یعنی ” تردیدات ” برای بازسازی بنا دعوت کرد .

بیشتر

کولوسئوم روم

کولوسئوم روم

در زمان قدیم روم یکی از بزرگترین مراکز تجاری و بازرگانی جهان محسوب میشد و بهمین دلیل روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه بود . کولوسئوم ( یا فلاویوسی ) نام آمفی تئاتر بزرگ بیضی شکلی است که در مرکز شهر روم واقع میباشد و یکی از بزرگترین آثار مهندسی در آن زمان بحساب میآید . کولوسئوم مظهر غرور و افتخار رومیان بود و است . احتمالا نام این اثر از مجسمه ی عظیم و باشکوه نــرو که در نزدیکی استادیوم قرار داشته نشات گرفته است . شروع ساخت این بنا توسط امپراطور ” واسپاسیان ” و بین سال های 70 تا 72 میلادی صورت گرفت و در سال 80 میلاد توسط امپراطور ” تیتوس ” به پایان رسید . در هنگام افتتاح ، کولوسئوم به مدت 100 روز میزبان مسابقات وحشیانه ای بود که در آن تقریبا 9000 حیوان نابــود شدند . همچنین این بنا شامل سردابهای زیر زمینی ای بوده است که در آن حیوانات و برده ها نگه داری میشدند . ظرفیت کـــولوسئوم 50000 نفر بود که تماشاچیان در طی اعصار مختلف شاهد نبرد گلادیاتورها ، اجرای نمایشنامه ها ، شکار حیوانات و اعدام بـــودند .

بیشتر

استون هنج

معرفی استون هنج

استون هنج اثری بجای مانده از دوران باستان است و پیش بینی میشود که حدود 3100 سال قبل از میلاد ایـــــجاد شده باشد و همچنان بعنوان معمایی رمز آلود در سطح جهان شناخته میشود که هیچ باستان شناسی تا کنون پی به راز آن نبرده است . تخمین زده اند برای ساخت این بنا بیش از سی میلیون سال ساعت وقت صرف شده است و معنای آن سنگ های آویزان میباشد . سنگ های چند تنی که از مسافت های دور به دشت سالیسبوری انگلستان آورده شده اند . دانشمندان بر این باور هستند که این سنگ ها توسط غلطک های چوبی و یا توسط 500 مرد قوی با طناب حمل شده انـــد . عده ای از پژوهش گران معتقد اند استون هنج مکانی برای عبادت و یا قربانی کردن بـــــوده است . عده ای هم گفته اند محلی برای پیش بینی موقعیت خورشید و ماه نسبت به زمین و تعیین فصول بوده است . امروزه فقط نیمی از بنای اصلی استون هنج باقی مانده است با این حال یکی از محبوب ترین اماکن توریستی جهان بحساب میآید .

بیشتر


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 11:54 عصر ] [ علیرضا جهانبخشی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 164724

گریزون

  • مهم نیوز