سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوتبال
 
قالب وبلاگ
 استیو جابز 1955 – 2011

استیو جابز 1955 - 2011

استیو جابز موسس دوراندیش شرکت اپل هفته ی گذشته در سن 56 سالگی در گذشت (تیر91). او مردی با بینش فوق العاده و انسانی سخت کوش و موفق بود . با تکنولوژی او زندگی میلیارد ها نفر دچار دگرگونی شد . اختراعات وی علاوه بر سادگی و زیبایی از قدرت و سودمندی بالایی نیز برخوردار هستند . از سال ها قبل که بچه ی دبستانی بودم تا به حال تلاش های جابز زندگی ام را بهبود بخشید . در زیر تصاویری خاطره انگیز از استیو جابز بهمراه سوگواری هواداران وی آمده است . عکس اول به این خاطر که علاوه بر چهره ی مدیر عامل ، سادگی اش را نیز نشان میدهد قابل توجه است .

بیشتر

جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس مجمع الجزایری در 972 کیلومتری غرب کشور اکوادور در اقیانوس آرام میباشد و از 5 جزیره ی اصلی که بسیار به خط استوا نزدیک هستند تشکیل شده است . نام جزایر اصلی آن عبارت است از : ایزابلا ، فرناندینا ، سان کریستوبال ، سان سالوادور و سانتاکروز . این جزایر به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی دنیا شناخته میشوند و علاوه بر این ، گالاپاگوس از 8 جزیره ی کوچک و حدود 40 جزیره ی صخره مانند نیز برخوردار است . بزرگترین شهر مجمع الجزایر گالاپاگوس شهری با نام پورتو آی ارا میباشد که در جزیره ی سانتاکروز واقع شده است . این مجمع الجزایر به عنوان استانی در اکوادور شناخته میشود که حدود 40000 نفر جمعیت دارد و بخاطر دانشمند مشهور چارلز داروین که در قرن نوزدهم به آنجا سفر کرد و جرقه ی نظریه ی تکامل تدریجی انسان در مغزش شعله ور شد بسیار معروف است .

بیشتر

هرم بزرگ جیزه

هرم بزرگ جیزه

هرم بزرگ جیزه جزو اولین شگفتی های دنیا است که توسط یونانی ها به هرم بزرگ خوفو و یا هرم بزرگ فرعون خئوپس نیز معروف است . این هرم یکی از عجایب جهان باستان میباشد که از گذشته بیادگار مانده است . سالانه گردشگران بیشماری از سراسر دنیا برای دیدن این بنا به گورستان جیزه که نزدیک به شهر قاهره ( پایتخت مصر ) است سفر میکنند . جرم تقریبی این بنا 5?9 میلیون تن و حجمش 2?6 میلیون متر مکعب تخمین زده میشود . هرم جیزه از سنگ های درخشان و سفید پوشیده شده است و هنگامی که پرتو خورشید به آن میتابد بسان جواهری در زیر نور آفتاب تلالو میکند و این شگفتی نشان دهنده ی کمال طراحی در ساخت بنا در جهان باستان است . گردشگران بسیاری که از هرم بزرگ جیزه بازدید کردند اتفاق نظر دارند که محیطی بسیار معنوی و سرشار از انرژی مثبت در آنجا حکم فرماست و سالانه گروه های مذهبی زیادی بعنوان مکانی معنوی و عرفانی از این بنا دیدن میکنند .

بیشتر

باغ های معلق بابل

باغ های معلق بابل

به گفته ی مورخان یونانی باغ های شگفت انگیز و زیبای بابــل به دستور شاه نبوچادنزار دوم ( بخت‌النصر دوم ) در حدود شش صد سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد است . بر طبق روایات متعدد علت احداث این باغ هدیه و پیشکشی نبوچادنزار به همسر خود آمی تیس ، دختر پادشاه مادها بود . آن دو برای اتحاد و دوستی بین ملت هایشان تن به این ازدواج داده بودند . ملکه که در سرزمین مادری خود به کوهستان ســـرســبز و پوشیده از گــل و گــیاه عـــادت کرده بود با آمدن به بابــل و دیدن دشت های آفتاب سوخته و خشک آنجا دلگیر و افسرده شد . شاه نبوچادنزار دوم نیز برای شاد کردن همسرش به زیردستانش دستور داد تا کوهی مصنوعی به همراه پشت بام های ســرسـبز و پر از درخت احداث کنند .

بیشتر

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت ( دروازه ی طلایی ) پلی معلق در دهانه ی شمالی شبه جزیره ی سانفرانسیسکو و بر روی اقیانوس اطلس است که این شهر را به مارین کانتی متصل میکند . دهانه ی پل معلق گلدن گیت طولانی ترین دهانه در بین پل های سراسر جهان است و فاصله ی آن بیش از 4200 فوت میباشد . ساخت این پل در سال 1937 به پایان رسید و در حال حاضر نـماد به رسمیت شناخته شده و بین المللی سان فرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا است . رنگ این پـل با مشاوره ی یکی از معمارهایش به نام ایرونیگ مورو نارنجی مایل به قرمز انتخاب شده است ، چون با رنگ های محیط ترکیب نمیشود و در مه نیز میتوان بخوبی آن را تشخیص داد .

بیشتر


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 11:54 عصر ] [ علیرضا جهانبخشی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 164725

گریزون

  • مهم نیوز