سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوتبال
 
قالب وبلاگ

تاج محل

معرفی تاج محل

تـــــاج محـــــــل توسط امپراطور مغول شاه جهان ( 1628 تا 1658 ) برای ملکه ی خود ” ارجمند بانو بیگم ” ملقب به ممتاز محل که یک شاهزاده ی مسلمان ایرانی بود ساخته شد . نام اصلی این ملکه ارجمند بانو بود ولی خانم های مهم سلطنتی پس از ازدواج باید نام دیگری را برای خود انتخاب میکردند که توسط عموم مردم بکار گرفته می شود . وی بهمراه همسرش برای درهم شکستن شورش های انتخاباتی در برهان پور بسر میبردند که چهاردهمین فرزند خود را بدنیا آورد و بعد از آن از دنیا رفت .

بیشتر

پارک ملی یلو استون به روایت تصویر

پارک ملی یلو استون به روایت تصویر

یلو استون اولین پارک ملی جهان است که توسط کنگره ی ایالات متحده ی آمریکا در سال 1872 تاسیس شد و در طی 139 سال میلیونها بازدید کننده را جذب خود کرد . سال گذشته یلو استون پذیرای حدود 3?6 میلیون گردشگر بوده که از این نظر رکورد شکنی کرده است . علت شهرتش بیشتر به علت زمین های گرم ، آبشار ها و چشمه های آب گرمش میباشد و همچنین دهانه ی آتشفشانی که در 45 مایلی اش وجود دارد ، یلو استون را از دیگر پارک های مشابه خود متمایز میکند . وجود صدها گونه از حیوانات مختلف و آبشارهای عظیمش چشم انداز های باورنکردنی را بوجود میآورد که در این پست با بیست تصویر دیدنی بیشتر آن را خواهیم شناخت .

بیشتر

قلعه ی صلاح الدین قاهره یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری در مصر است و بخاطر نسیم خنکی که در ان منطقه می وزد به آن لقب ” گنبد مملو از باد ” را داده اند . تپه ی ماکاتان سال های سال است که بخاطر فزونی بازدیدکنندگانش از اهمیت بالایی برخوردار است و در گذشته توسط فردی به نام عبید که حاکم قلعه بود از یورش صلیبیون محافظت میشد . این بنا شامل مسجد بزرگی بنام های مسجد محمد علی میباشد که بین سالهای 1828 تا 1848 برای یادبود توسان پاشا ، بزرگترین پسر محمد علی که در سال 1816 درگذشت ساخته شد . علاوه بر این مساجد آل نصیر و سلیمان پاشا نیز هستند که جزو اولین مساجدی میباشند که به سبک عثمانی ساخته شده اند . همچنین در قلعه موزه ی نظامی و موزه ی پلیس و مساجد قدیمی نیز وجود دارد که در نمای شرقی قاهره کاملا قابل رویت هستند . این قلعه بجز در زمان حاکم عباسی برای جلوگیری از پیشروی صلیبیون ، هرگز بعنوان پایگاه نظامی مورد استفاده قرار نگرفت .

قلعه ی صلاح الدین در قاهره

بیشتر

برج کج پیزا

تصویری از برج کج پیزا

یکی از عجایب جهانی قرون وسطی برج کج پیزا میباشد که در ناحیه ی توسکانی ایتالیا و در میدان کلیسای جامع شهر پیزا واقع شده است . این برج هم اکنون متمایل به سمت جنوب غربی و در زاویه ی 3?97 درجه واقع شده است . در ابتدا قرار بوده که این برج بطور عمود ی ساخته شود اما چون بستر زمین سست و ضعیف بود برج بصورت کج ایستاد . بلندی این برج از سطح زمین در کوتاهترین سمتش 55?86 متر و در بلندترین قسمت 56?70 متر میباشد و وزنی در حدود 14?500 تن دارد .

بیشتر

دیوار بزرگ چین

ساخت دیوار بزرگ چین در قرن هفتم قبل از میلاد تحت نظر سلسله ی زور آغاز شد و تکمیل آن صدها سال بطول انجامید . ایده ی اولیه ی ساخت این دیوار بمنظور حفاظت از روستاییان بود که نمیتوانستند در مقابل حملات دشمنان و راهزن ها مقاومت کنند . برای ساخت دیوار بزرگ چین از هزاران سرباز و کشاورز و حتی زندانیان کمک گرفته شد و سه سلسله ی مختلف بنام های شین ، هان و مینگ و البته ده پادشاه از سلسله ی سوئی در ساخت این دیوار نقش داشتند .

معرفی دیوار بزرگ چین

بیشتر


[ پنج شنبه 91/6/30 ] [ 11:54 عصر ] [ علیرضا جهانبخشی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 164726

گریزون

  • مهم نیوز